2015. október 21., szerda

Díjak

Ezt a díjat Flórától kaptam, a Görögdinnye című blog írójától, amit hálásan köszönök. :) Egyúttal elmondanám, hogy rég jártam már az oldalán, de szeretném bepótolni ezt a hiányosságot, mert nagyon egyedi és színes, igényes stílus jellemzi az alkotásait.



A szabályok szerint most válaszolnom kellene az általa feltett 10 kérdésre, ezután saját kérdéseket feltennem az általam kiválasztott blogok tulajdonosainak, akiknek továbbadnám a díjat.
Nos, az első lépést mindenképp szeretném megtenni, így alább látni fogjátok a válaszaimat. Én magam viszont nem jelölök meg senkit, mivel az általam erre érdemesnek ítéltek már megkapták ezt a díjat másoktól, illetve jelezték felém, hogy inkább nem szeretnének ilyesmiben részt venni.


1. Vannak esetleg valami különleges fétiseid? Ha igen, átviszed ezeket az írásba és megjelennek a történetekben?
Fétiseim tudtommal nincsenek, az érzéseimet, véleményemet viszont gyakran beleviszem itt-ott az írásaimba. Ha ilyesmire gondolsz, a szexuális együttléteket tartalmazó irományokat is általában a saját szájízemnek megfelelően írom meg. :P

2. Mennyit adsz bele magadból a karakterekbe?
Hát... igazából rájöttem, hogy ha túl sokat, akkor rettentő vontatott, unalmas és színtelen lesz a történet, így csak egy-két rám jellemző vonást szoktam kölcsönözni a szereplőimnek.

3. Mekkora fontossággal bír számodra egy történet címe? Van rád akkora hatással, hogy emiatt kezdj el olvasni/ne olvasni egy történetet? Illetve, mi a helyzet a nem magyar nyelvű címekkel?
A cím fontos dolog. Egyrészt keretet ad a történetnek, másrészt utal a műfajra, a hangulatra; megmutathatja azt is, mennyire kreatív egy író. Szerintem akkor jó egy cím, ha kellőképp figyelemfelkeltő, mégsem lövi le előre a történet poénját, végkifejletét.
Igen, sokszor egy ilyen érdekes, figyelemfelhívó cím miatt fogok bele egy történet elolvasásába. :) (És bevallom neked töredelmesen, olyan is van néha, hogy egy nevetségesen elcsépelt vagy hatásvadászkodó címmel ellátott irományt azért kezdek el olvasni, mert gonosz módon szeretnék nevetni egy jót a gyermetegnek ígérkező történeten. :D) 
A nem magyar nyelvű címek nem a kedvenceim, mert egyszerűen észszerűtlennek tartom, hogy egy magyar nyelven íródott történetnek mondjuk angol címe legyen (mert ugye ez a legjellemzőbb, mivel az olyan menőn hangzik). Persze, lehetnek kivételes esetek, ha mondjuk valamiért nagyon fontos szerepet játszik egy történetben például egy dal egy sora, esetleg egy idegen nyelvű filmcím, stb; de lássuk be, általában nem ez az oka annak, hogy valaki idegen nyelvű címet ad az irományának. 
   
4. Van olyan időjárás, ami segít az írásban?
Érdekes ez a kérdés... :) De igen, a verőfényes, napsütéses idő jó hatással van rám ilyen téren, úgy vettem észre. :)

5. Milyen a viszonyod a többi művészeti ággal?
Gyermekkoromban sokáig rajzoltam, általános iskolában énekkarba jártam, és néhány évig gyöngyfűzéssel és -szövéssel is foglalkoztam. Mindig csodáltam, élveztem a művészet minden formáját, de a kezdetektől az irodalom volt az, ami leginkább megérintett; másban nem igazán mélyedtem el. 

6. Mennyire szokott befolyásolni az író egy-egy mű elolvasásánál? Van számodra olyan író, akinek a könyvét elvből nem veszed meg, vagy épp akkor is átrágod magadat rajta, ha legszívesebben minden egyes másodpercben egy ásóval csapkodnád a fejedet?
Olvasásügyileg eléggé mindenevő vagyok, vásárolni viszont kevés könyvet szoktam, így nemigen vannak "bevált" íróim. Nekem a színvonal és az egyediség a fontos. Ha beleolvasva túl hétköznapinak, unalmasnak, tucatárunak érzem, vagy esetleg nem fekszik nekem a stílus, akkor már teszem is vissza a polcra, bárki írta is. :D
Persze, olyan is volt már, hogy egy jónak ígérkező könyvről kiderült, hogy nem az; ilyenkor gyorsan végigfutok rajta, közben mindenféle ízes jelzőkkel illetve gondolatban a kedves írót. :D

7. Számodra mennyire zavaró, ha egy filmadaptáció nagy mértékben tér el a könyvtől?
Jobban szeretem, ha a film hűen követi a leírtakat, mert ilyenkor érzem igazán, hogy megelevenedik, amit elolvastam és elképzeltem magam előtt. De ha a film eléggé lebilincselő, izgalmas ahhoz, hogy bevonjon a saját világába, akkor nem bánom annyira, ha esetleg belenyúlnak a történésekbe.  

8. Van-e számodra olyan könyv/fanfiction/anything szereplő, akit akár a példaképednek is neveznél?
Lehet, ez most nagyképűen hangzik, de nekem sosem volt példaképem, sem élő személy, sem egyéb karakter személyében. Persze, sok embert, és néha szereplőket is tisztelek a tehetségükért, a bátorságukért, a szorgalmukért, az önfeláldozásukért, de olyan nem volt soha, aki annyit jelentett, hogy hasonló akartam volna lenni hozzá. 

9. Mit gondolsz a songfictionökről? Inspirált már annyira dalszöveg, videoklip, hogy arra építve kezdtél bele egy történet megírásába, esetleg, magát a szöveget, vagy a klip helyszíneit is beleépítve?
A songfiction az egyik kedvenc műfajom, de gondolom, ezzel neked nem mondok újat. :) Egy zene szövege, hangulata, és néha egy klip képi világa is meg tud ihletni, és ilyenkor végig hallgatni szoktam az adott dalt, miközben írok, hogy minél teljesebben vissza tudjam adni, ami a hatására megszólal bennem. :)  

10. Mennyire használod a szexjeleneteket? Illetve, mit gondolsz arról, hogy a szex, mint olyan egyre többet jelenik meg a magyar fanfictionök világában, gyakran BDSM-mel karöltve?
Ez a dolog nagyon hangulatfüggő nálam, ahogy minden egyes hangulati és műfaji elem is. Persze, van olyan történet, ami igényli a szex leírását is ilyen-olyan formában és mélységben, de úgy gondolom, kell hozzá egy kevés írói tapasztalat, hogy az ember érezze, hova illik ez, és milyen stílusban, részletességben.
Igazából a szexszel sajnos mindent el lehet adni, ugyanúgy a kpop fanfiction írói közösségben, mint a nagyvilágban, jó példa erre a mostani BDSM-őrület elindítója, A szürke ötven árnyalata (mert bocsánat, de nem bírtam ki, hogy ki ne fejezzem, mennyire alsó kategóriás irománynak tartom, ami csak azért lehetett ilyen híres, mert túl sok a kiéhezett, kielégületlen és az irodalom felé igénytelen lány és nő, aki nagyon bele tudja magát képzelni a főszereplő helyzetébe).
Szerintem ez is csak egy múló divat, ahogy a többi, ami persze, ebben a közösségben is megjelenik, még ha a legtöbben a koruk és tapasztalatlanságuk okán nem is tudják átérezni ennek a súlyát. Maga a szex örök téma, ami valahol természetes is, hiszen az emberi élet egyik mozgatórugója, de a BDSM pár éven belül már nem lesz annyira érdekes az embereknek szerintem.
(Magáról a témáról meg annyit, hogy engem akkor érdekelne egy erről szóló történet, ha lélektani szempontból mutatná be egy ilyen kapcsolat születését és dinamikáját:)) 

+1 Kedvenc könyv? (Csak hogy kicsit a kegyetlen oldalamra is bepillantást nyerhessetek. Nekem talán Goldingtól a Legyek ura, de nagyonnagyonnagyon talán, és most a saját szívemet is kitéptem a helyéről ezzel a kérdéssel.) 
Hú... nekem sem könnyű a választás, de talán még mindig Zilahy Lajos A lélek kialszik című regénye az, ami a legmélyebben megérintett. A Legyek urát egyébként szintén szeretem. :) 


***


Nagyon köszönöm ezt a díjat Akasharának. *-* Meglepetés volt számomra, mivel nem tudtam róla, hogy olvassa az írásaimat. Köszönöm szépen még egyszer. :)


Szabályok:
Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad!
Olvasd el annak a blogját, akitől kaptad!
Írj 12 dolgot az illető blogjáról!
Írj 12 dolgot a saját blogodról!
Válaszolj 12 kérdésre!
Tegyél fel 12 kérdést a saját blogoddal kapcsolatban!
Kommentálj annak a blogján egy fejezethez, akitől kaptad, hiszen ezzel jelzel neki! Ez lehet kritika vagy véleményezés, a lényeg, hogy építő jellegű legyen!
Küldd tovább 12 embernek a díjat!

12 dolog a Too Late c. blogról:
1. A blog egyetlen fanfictiont tartalmaz, melynek főszereplője két koreai idol, Jongin és Sehun.
2. A történet múlt időben és E/1-ben íródik, a „mesélő” Jongin.
3. Műfaja dráma, ám felfedezhető benne némi fluff, és talán még a slice of life is ráhúzható kicsit.
4. Egy kissé depresszív hangulatú történet, mely valósághűen, túlzások és mellébeszélés nélkül adja vissza egy ember testi és lelki szenvedését; ez az, ami megfogott benne.
5. Kellőképp tompítja, színesíti a fájdalmas, rémisztő momentumokat, gondolatokat érzéseket az a gyengéd szeretet, amely Sehun és Jongin között kibontakozik.
6. Nagyon tetszik benne a fokozatosság: szép lassan, kidolgozottan alakul a cselekmény.
7. Már az elejétől valami végzetszerűség, előre elrendeltség érződik olvasás közben – bár lehet, hogy csak számomra.
8. Az író ügyesen játszik az információval: A fontos tények épp csak annyira látványosak, hogy ne fújják el azt a kis rózsaszínséget, amit Jongin mintha ajándékba kapott volna sanyarú sorsának vigaszaként.
9. A történet yaoi beállítottságú, ám olyan finom, szeretetteljes érzések kötik össze a két főszereplőt, mellőzve a szexualitást – legalábbis eddig -, hogy jó szívvel ajánlom olyanoknak is, akik általában idegenkednek a homoszexuális témájú fictionöktől.
10. Az oldal színezése összességében sötét, fekete, piros és fehér színű, mely illik a fiction hangulatához.
11. Az elrendezés letisztult egyszerűsége is ezt a hatást erősíti, a kurzor nyomában felbukkanó hópelyhek pedig kicsit a végkifejletre utalhatnak – véleményem szerint.
12. Több szimpla tény nem akar eszembe jutni, de megjegyeznék még annyit, hogy nagyon tetszik Akashara stílusa, amely egyszerű, mégis érzékletes, friss, fiatalos és vattacukros hangulatot tud teremteni még egy ilyen sötét, fájdalmakkal és szenvedéssel teli létben is.
12 dolog a saját blogomról:
1. Az oldalamon száz szavastól fiction terjedelemig megtalálhatóak az írásaim, melyek között a címkék és a fenti fülecskék segítenek eligazodni az olvasóknak.
2. Elsősorban yaoi beállítottságú történeteket találhattok itt, de ha egy ötlet úgy kívánja, szívesen írok fiú-lány párosokkal is.
3. Leginkább a SHINee és a Super Junior tagjait választom szereplőnek, ám a későbbiekben más csapatokkal, énekesekkel is szeretnék foglalkozni.
4. Műfajt tekintve döntő túlsúlyban vannak a romantikus történetek, de szívesen vegyítem több műfaj elemeit is; szeretem a drámát, a melankóliát, a lélektant, s kipróbáltam már magam sci-fiben és fantasy-ban is.
5. Nem vetem meg a korhatáros jeleneteket, persze, csak amennyire a történet megkívánja ezeket.
6. Nem kedvelem az erőszakot, az ölést, a vérfertőzést, ám ez nem zárja ki, hogy ilyesmivel is találkozzatok a történeteimben, mert ezek is az élet velejárói.
7. Vonzanak a mély, végletes érzések, az erkölcsi és lelki kérdések, a halál témája; szívesen feszegetek ehhez hasonlókat. Olyanoknak is szánom az itt található írásaimat, akik szeretnek elgondolkodni az élet nagy kérdésein.
8. Szeretek játszadozni az igeidőkkel és az írói szemszöggel; szívesen írok múltban és jelenben, E/1-ben, E/3-ban, de még E/2-ben is, attól függően, ahogy a fejemben megszólal egy történet.
9. Leginkább a novella terjedelem felel meg az igényeimnek, így ilyenből találkozhattok itt a legtöbbel.
10. Nem titkolt vágyam egy mélyebb lélegzetű, regény terjedelmű történet, ám ehhez még nem érzem elég felkészültnek magam, így ilyesmit egyelőre nem találhattok nálam.
11. A blog színezése inkább világos, a kék és zöld árnyalataiban játszik, mert ezek a színek állnak legközelebb hozzám.
12. A háttérkép egy pillangó. Egyrészt, mert gyerekkorom óta szeretem őket, másrészt pedig úgy érzem, a stílusomhoz is illik a felreppenő, majd leszálló, szárnyait lassan nyitogató lepke.
12 kérdés, amire válaszolok:
1. Mióta olvasod?
Azt hiszem, az első két rész volt kint, mikor belekezdtem.

2. SeHunt vagy JongInt kedveled jobban a történetben?
SeHun aranyos, de JongIn a kezdetektől közelebb áll hozzám, talán mert részvétet és sajnálatot érzek iránta.

3. Mit gondolsz SeHunról?
Nagyon tetszik a karaktere. Támasza JongInnak, segít neki a testi és lelki sebei gyógyításában is.

4. Gondolkoztál azon, hogy mi történhet a következő fejezetekben?
Igen, és sejtem is, de nem szeretnék itt is spoilerezni. :P

5. Van(nak) olyan mondat(ok), ami(k) szerinted fontos jelentőséggel bír(nak)?
Igen. A túl késő biztosan, és SeHun ígérete is az talán, hogy meg fogja védeni JonInt.

6. Tetszik a blog kinézete?
Igen. :) Ahogy fent is leírtam, minden tekintetben illik a témához.

7. Szeretnél már LuHanról is tudni valamit, hogy mi van vele?
Őszintén megmondva engem JongIn sorsa jobban érdekel. :D Komolyra fordítva a szót, szerintem nem feltétlenül szükséges momentum az ő megjelenése a történetben, de persze, azt csak te tudhatod, hogy később fontos lesz-e ő, és ha igen, mikor.

8. Miben reménykedsz, milyen lesz a történet befejezése?
Jaj, hát mindenáron rá akarsz venni a spoilerezésre? :D Természetesen a happy endnek örülnék legjobban, hisz JongIn egy védelmező és kedves személyre talált, aki otthont és szeretetet, szerelmet biztosíthat számára, de túl sok momentum utal ennek az ellenkezőjére ahhoz, hogy ebben reménykedni tudjak. Szóval ahogy már leírtam, szerintem meg fogom könnyezni a befejezést.

9. Milyen kérdések merültek fel benned eddig?
Vajon újra felbukkannak-e majd azok, akik bántották JongInt? Meddig fog menni a két fiú kapcsolata? Mennyi időt szánnak szerelmüknek az égiek, vagyis az írónő? :D

10. Egyébként mennyire szereted ezt a párost?
Igazából nem vagyok a rajongójuk, és csak JongInt ismerem valamennyire kettőjük közül, de a történetedben tökéletesen összeillenek; mintha csak az lenne a sorsuk, hogy kiegészítsék egymást.

11. Gondolod, hogy fogsz sírni a későbbiekben valamelyik részen?
Ha ez megtörténik, az csak azt bizonyítja, hogy nagyon jó író vagy, mert mélyen meg kell hatnia ahhoz egy történetnek. J Rendesen válaszolva a kérdésedre: igen, leginkább a befejezés kapcsán.

12. Várod már a folytatást és SeHunék ébredését? :D
Természetesen. :)
12 kérdés, amit felteszek a blogomról:
1. Mióta olvasod az írásaimat?
2. Miért szereted a történeteimet?
3. Mi az, amiben véleményed szerint változtatnom, fejlődnöm/fejlesztenem kellene? (Gondolhatsz itt a történetekre, de a blogra is.)
4. Melyik írásomat szereted a legjobban, és miért?
5. Kivel, milyen párosokkal szeretsz/szeretnél nálam olvasni?
6. Milyen terjedelmű történetekkel szeretsz/szeretnél itt találkozni?
7. Milyen műfajú ficikre vágysz?
8. Tetszik a blog kinézete és a betűméret?
9. Ki az, akinek az írásait olvasásra és megosztásra ajánlanád számomra?
10. Előfordult-e már, hogy megríkattalak, esetleg megváltoztattam a véleményed egy adott idolról egy történetemmel?
11. Mi a véleményed a korhatáros jeleneteimről? Miért szereted/nem szereted őket?
12. El tudnád-e képzelni az írásaimat kissé átdolgozva könyv formátumban?
Akiknek küldöm:
Nono-shi fanfiction – Eleanorh Swan
The Prince of Demons – Papp Bernadett
Hozzátenném még, hogy nem ragaszkodom ahhoz, hogy ti is megosszátok ezt a blogotokon, amennyiben nem szeretnétek, pláne, ha valamelyikőtök nem ismeri az írásaimat.
Részemről ez egyfajta elismerés, hisz’ azok szerepelnek itt, akiket olvasok, de természetesen nem helyettesíti az egyes történetekhez fűzött véleményt, az építő kritikát. Úgy gondolom, arra kellene mindenkinek rászoktatnia magát, hogy rendszeresen értékelje ezeken a módokon mindazok munkáját, akinek olvassa a történeteit.

***

Kage oldalán válaszolt a kérdéseimre, amiért szintén köszönetemet szeretném kifejezni. :) Segítő és elgondolkodtató volt számomra ez a vélemény, még ha egy része nem is jelentett újdonságot, hisz’ már beszéltünk róla korábban.
Emellett Kage ugyanezeket a kérdéseket tette fel nekem a saját blogja kapcsán, melyekre itt válaszolnék.
1. Mióta olvasod az írásaimat?
Az Orange-Black-kel kezdtem még valamikor 2014-ben. Őszintén szólva volt egy kis ellenérzésem a fantasy iránt még abban az időben, de te megkedveltettem velem ezt a műfajt. J

2. Miért szereted a történeteimet?
Mert annyira élőn, kifejezően adod át az idegen világokat, a farkasok viselkedését, a szellemlényeket. Nem túl sok fantasy íródik kpop körökben, de bizton állíthatom, hogy a tieid a legszínvonalasabbak közé tartoznak. Látszik, hogy nemcsak dobálózol a fogalmakkal, a különféle lényekkel, hanem valóban érted, amit leírsz, és nagyon alapos háttérmunkát végzel.

3. Mi az, amiben véleményed szerint változtatnom, fejlődnöm/fejlesztenem kellene? (Gondolhatsz itt a történetekre, de a blogra is.)
Mondtam már neked, és még mindig így gondolom: Érdekes lenne, ha más műfajban vagy más szereplőkkel is kipróbálnád magad. Szívesen olvasnék tőled mondjuk sci-fit - amit szintén nem kellene túllelkizni -, vagy bármi elgondolkodtatót akár szürke emberekkel, akár természetfeletti lényekkel, ami a belső történésekre, gondolatokra van kihegyezve a mozgalmas jelenetek helyett/mellett. A szereplőkön pedig tudom, hogy nehéz változtatni, mert azok „jönnek”, de lehetne mondjuk vegyíteni őket más csapatokkal, szokatlan párosokat alakítani.

4. Melyik írásomat szereted a legjobban, és miért?
A Shamans, spirits and shadows a kedvencem, de nagyon tetszett régebben a Depraved Souls is. Lehet, említettem is már, de megfogott a démoni-isteni testvérpár messzi múltba nyúló története; annyira valósnak tűnik az egész, és szépen építed a történéseket, hogy el tudnék képzelni egy filmsorozatot is belőle. J

5. Kivel, milyen párosokkal szeretsz/szeretnél nálam olvasni?
EunHae minden mennyiségben jöhet, de igazán összehozhatnád egyszer Hyukie-t Chullie-val is. :D Egyébként pedig minden párosításra vevő vagyok, amiben van valami fantázia, valami izgalmas. J

6. Milyen terjedelmű történetekkel szeretsz/szeretnél itt találkozni?
Általában jobban szeretem a novellákat a hosszabb történeteknél, de nálad épp az ellenkezője mondható el: Nagyon szépen alakítod a folytatásos ficiket, így tőled ezek tetszenek jobban. J

7. Milyen műfajú ficikre vágysz?
Igazából mindenevő vagyok, leginkább színvonalbeli elvárásaim vannak, de te ilyesmiben nem szoktál csalódást okozni. Bármi jöhet, amihez kedved szottyan. J

8. Tetszik a blog kinézete és a betűméret?
Igen. A szöveg jól olvasható, a háttér pedig illik a történeteidhez. J

9. Ki az, akinek az írásait olvasásra és megosztásra ajánlanád számomra?
Hm… Ha olyasmi vonalon gondolkodom, amiben alkotsz, akkor Hana S írásait tudom ajánlani, különösen az Exigency – végszükség című folytatásosát.

10. Előfordult-e már, hogy megríkattalak, esetleg megváltoztattam a véleményed egy adott idolról egy történetemmel?
Közel álltam a síráshoz, mikor egyszer Jonghyunnal olyan csúnyán elbántál, és elgondolkodtattál Hangeng vad, erőszakos karaktere kapcsán is, mert korábban nem tudtam volna őt ilyen figurának elképzelni.

11. Mi a véleményed a korhatáros jeleneteimről? Miért szereted/nem szereted őket?
Az erotikus jeleneteid nagyon érzékletesek; a vadság, az ösztöniség átitat minden mozdulatot, és ezzel tökéletesen illik a farkasok és a természeti lények viselkedéséhez. Kicsit kevés nekem a színtiszta, nem ösztöni kötődés, érzés; de ahogy te is írtad, ebben nem vagyunk egyformák, és a te karaktereidhez nem is igazán illene az ilyesmi.
A harc- illetve egyéb erőszakos jeleneteid számomra hibátlanok: látványosak és naturalisztikusak.

12. El tudnád-e képzelni az írásaimat kissé átdolgozva könyv formátumban?
Igen, szerintem érdemes lenne rá a színvonal, amit nyújtasz. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése